Shoppinglist

Nästa vecka kommer det efterlängtade lovet, jippie. Dags att se över min status vad det gäller smink, kläder, accessoarer och skor. (And, hårfärg!)

Smink:
Max Factor kohl pencil i Natural Glaze
Mascara, den, den, den eller kanske den här?
Nya skuggor, sugen på någon av de här.

Kläder:
Basic tee, gärna lite oversized
Strumpbyxor (aha!)
Jeans (humf, lämnar det åt slumpen tror jag)
Gärna något nytt roligt partajplagg (!)

Accessoarer:
Den shyssta blommiga väskan på Åhléns alt. den marina varianten
Bangles (h&m har i trä, de vill jag haa)
Halsband (långt med ett rött hjärta på från h&m)
Örhängen - i mängder

Skor:
De flätade ADORABLE skorna från Din Sko
Some vintage pumps

Hårfärg hade jag tänkt mig något liknande dom här..

Den som gapar över mycket

Får till slut en tung necessär, and voila! A lot of crap, samlade på en bild. Feel free to join!

49927-17


Alltså, detta är crap och inget annat. Varnar starkt för dessa produkter, då de inte uppfyllde mina krav. ;) Ett litet förtydligande bara.

Isadora

49927-16

Är det bara jag eller känns Isadora's ansikte väldigt övermejkat? Typ djupdykning i mammas necessär? Fokus på kindben, ögon, läppar..

mambo jambo!

I vår ..

  • börjar jag matcha sotade ögon med beigetonade läppar, glansiga förstås
  • börjar jag måla naglarna dagligen för att kunna göra french manicure
  • slänger jag allt 'metalliskt' smink, såsom guld och silver
  • inhandlas endast smink med kvalité
  • köper jag en ny necessär
  • överväger jag att handla via internet, Eyeko Cream, Rosebud och Bloom eyeshadow kommer att hamna i varukorgen
  • köper jag nya borstar i äkta hår
  • hittar jag den ultimata porreducerande krämen - HJÄLP
  • testar jag tre-stegs rengöringen från clinique (eller nej, den verkar uttorkande)
  • inhandlar jag ny parfym, gärna någon tyngre typ gucci rush eller gucci II
  • hittas det perfekta rouget + borsten
  • gör jag en storstädning i min necessär
  • har jag lärt mig tre snygga mejkningar!
  • gör tropiska färger intrång, gärna på läpparna
  • inser jag att blått & grönt passar utmärkt på en blondin
  • klipper jag mig, anständigt
  • färgar jag håret så jag faktiskt blir nöjd (!)
  • dumpar jag plattången
  • välkomnas lancôme's kajal i min necessär
  • dyker den perfekta mascaran upp
  • köper jag minst tre nya gloss
  • Köper jag minst tre nya gloss

trist dag

Fan! Jag känner mig så jäkla urtrist. Blä, sov cirka 3 timmar inatt.
På Åhlens fanns det dock mycket nytt att pilla på, Escadas nya sommarparfym (mja) och Lancômes vårkollektion, som jag tänkte köpa några gloss ur.

Dagens utmaning: Hitta en outfit på Tradera! Jakten har börjat.

jag vill ha idag

  • En splending inpackning för torrt, trött och sprött hår - tips?!
  • Ett skönt fotbad och en bastu, tack
  • YSL's concealer (så jag kan vistas bland folk imorn)
  • Din Sko skorna som jag älskar mer och mer för varje dag
  • En god natts sömn!

.. & E.


ögonbryn

49927-15

Dom är ganska viktiga dom där ögonbrynen ändå, mina är ganska ljusa (eller ja, väldigt ljusa) och väldigt tunna i formen. Försöker dock få tillbaka lite mer bryn nu, eftersom jag som säkert många andra haft en 'tunnbrynsperiod'. Är sugen på kitet från Accessora, penna uppfyller inte kraven och eftersom mina bryn är så ljusa så blir det streck på huden - yummie!



Very eww & very GOOD!

shoeshopping

Well, hello there cutie.

Idag är jag glad

Lovely;

  • Fredag, veckans mest efterlängtande dag
  • Haleluja för Mavalas minilack som made my day (Ankara och Paris - heta tips!)
  • Glitterkupongen som följde med Vecko Revyn, gratis är gott
  • Elle, sällskap på tåget. Men ett tungt sådant
  • Fuckin' FRIDAY!
  • Det är vårvibbar ute! Solsken och plusgrader
(Nej - jag har inte lov nu.. men nästa vecka!)




helgplanering

Imorn är det fredag, vilken lycka! Det blir förhoppningsvis fest denna helg, så jag tänkte ta fram mina ess ur skjortärmen och ha en smashing outfit. Funderar på shorts, linne och clutchen. (Och ännu fler detaljer, of course) Känns som att jag verkligen förtjänar en fin dag efter mina snörveldagar nu, blä för förkylningar.

Kul att så många blev glada för bloggers-inlägget! :)


Gammal lista

1. Hur många jeans/toppar/skor har du?
Jeans: runt 6
Toppar: runt .. 30
Skor: runt 20 .. & mer
2. Hur många kläder/skor/accessoarer köper du i veckan?
Det blir väl runt 1 plagg i veckan, 1 par skor i månaden och två accessoarer i veckan.
3. Hur många väskor har du?
10 ungefär
4.. .och hur många av dom är märkesväskor?
None!
5. Hur mycket pengar lägger du ut på modefronten i månaden?
Det låter jag vara osagt då min budget varierar
.6. Vad är din favoritaccessoar?
Örhängen, armband, halsband.. Väskor!
7. Beskriv din stil med tre ord
Snygg, skön och varierande
8. Hur många solglasögon äger du?
5 ungefär
9. Vilken stilikon klär du dig efter om du har någon?
Gatumode är det absolut bästa att inspireras av, annars är ju Carrie, Olsens, Kate Moss och Chloe Sevigny heta inspirationskällor också. Men jag klär mig inte efter någon..
10. Vilken är din favoritdesigner?
Chloé, Gucci och Marc Jacobs (well, designers är inte allt ;p)
11. Vilket är ditt favoritplagg just nu?
Shortsen
12. Vad är nästa köp?
Vårskor, vårjacka, vårväska, jeans och en oversized kofta
13. Shoppar du secondhand ibland?
Ja! Hittar inte alltid vad jag söker men.
14. Vilken är din favoritaffär?
H&M, Second hand (ganska varierande vilken häruppe) och ngn välsorterad boutiqe ;)
15. Är din garderob fullsmockad?
Faktiskt inte
16. Vad för plagg/accessoar köper du helst? Väskor/skor/jeans/toppar?
Väskor, toppar och skor! I den ordningen.

bloggers

Mina favorit 'dagens'-bloggare (utan inbördes ordning):
Sigrid

Joanna

Petra

Matilda - (samma namn som mig ;)

Emma

Denise

shopaholiclight




.. en hyllning till alla er som utövar 'dagens', som är ganska så hatad just nu, FORTSÄTT för bövelen!


min shoppinghysteri

She kind of have it all! Väskan, håret, tröjan, solisarna och pengarna! My gosh. Det här är ganska så preppy, men tokfint! Ledigt samtidigt som det är ganska uppklätt.

Image

Därför kommer jag tokigt nog att tänka på Sveriges sommar 2006 - och dess kläder! Det ska bli skönt att få ordning på mitt rum i helgen så jag kan städa bland alla mina kläder. Just nu råder kaos.. Kaos.
Appropå kaos så har jag sex (om inte fler) shopping-misstag jag alltid gör om, samma visa gång på gång!

  • Jag tenderar att följa trenderna lite sent - då det inte går att få tag på det så att säga.
  • Innebörden för orden "jag ska köpa byxor" är inte ordagrann, det slutar alltför ofta i en välfylld kasse från kicks innehållandes foundation, mascara, lotion, peeling m.m för den summan som var avsatt för just byxor.
  • Jag shopppar alltid upp för mycket av det goda - dvs det hetaste. Vilket gör att de är tråkiga säsongen efter.
  • Jag missbedömmer årstider och köper gärna kjolar i december och tjocktröjor i juli.
  • Fest är ett ord som poppar upp pretty ofta när jag shoppar - "den duger till fest" så kommer jag hem med 3 nya partytoppar men ingen casualtröja. Damn.
  • Jag tänker helt enkelt för mycket på detaljer, och slösar på accessoarer men glömmer bort att jag inte vill vara naken in public.

    Jag är trots allt på bättringsvägen..

dags för nyponsoppa

Min hosta har inte gått över och mina sömnproblem är större än någonsin. Fuckin' great. Fick dock Veckis idag, lite nöje åtminstonde. Ikväll är det dessutom desperates, och jag ska förgylla aftonen med en skön lååång dusch som renar mina förkylningsporer. Anyway, det värsta med vintern (förutom kylan som är nr 1) är alla jäkla sjukdomar.



Grejt! Jag har friluftsdag imorgon. Det innebär kakätning, rökning och varm oboy! Ah, något att se framemot. Dessutom hemma tidigt, halv tolv siktar jag på. ooh, det kunde ju inte bli bättre! tss.

gummi?

49927-14


Nja va? Marc Jacobs, gummi används med fördel inte på fötterna.

Cravings



Dagens vår-begär!

Skira klänningar, pumps som funkar till allt, mumsigt gloss och lite lätt fuskbränna ;)

tristess

YES! Jag hittade en perfekt blus igår på h&m, fin blååå färg och kort ärm (fast inte fatso-skärning på ärmen) och skrynkeleffekt. 98 pix!

Jag ska fasen knäppa kort! Återkommer, inte alls. Kameran är off idag.

En dag

Intressant det här med hur många produkter man ärligt talat använder under en dag. Here we go!

Dusch:
Tvål, Rose & Wine Lux
Tvål, Apoteket (Yees! Två tvålar :)
Peeling, Oliv-serien alt. kaffe (kaffe fungerar bra!)
Rakgel + Gillette
Schampoo, Making Waves Graham Webb
Schampoo, Cutrin (Använder ett rengörande schampoo och ett 'krullaktiverande')
Balsam, Making Waves Graham Webb
Ibland Inpackning Body Shop Poppy Seed Oil Reviving Mask

Efter dusch:
Dove Summer glow lotion
Ldb lotion
H&M's Deo Heavenly (den bästa deon, luktar himmelskt. höhö)
Fcuk her eller Moschino I Love Love eller D&G Light blue

Ansikte:
Nivea Young skin cleansing gel
Normaderm, fuktcreme
Nivea Pure Energy - vid extra glow och återfuktning
Nivea Anti-shadow eye cream - som bas

Make-up:
True match foundation, L'roéal
Concealer, Nivea Beauté
Lumene ögonmakeupbas 
Ögonfransböjare
Kajal, L'oréal
Tripple eyeshadow Sandy Sky, Isadora - funkar fint med bas innan!
Mascara, 2000 calorie Max Factor alt. DiorShow
Ögonbrynspenna
Diverse gloss..

Under dagen:
Rosebud Strawberry
Försvarets
Diverse gloss



Hujedamig!

HELG!

Jag är helt slut, en kommande brakförkylning är på väg. Så jag dissar webblog ikväll.. Ska kolla på Sällskapsresan och kurera mig.


ÅÅH! Kommer få Rosebud menthol i försenad alla hjärtans dag present av E. (Han trodde åtminstonde att han valde Menthol varianten, ska bli spännande att se) Passar åtminstonde utmärkt i dessa förkylningstider..

20.00

Snart är det Sofis mode, det kan ingen ha missat! Återkommer med rapport efter det, för er som råkade missa det ;)

Är nyduschad, nycyklad och smaskar pistagenötter! Life is great. Om du kunde ringa så jag vet att allt är grett. Ska bli skönt att slå sig ner i sängen i en halvtimme. Later!


Ja, var det så bra Sofis Mode? Jag kommer nog fortsätta titta på det, men nja.. Lite väl mycket Sofis egna åsikter tycker jag. (Och Kate Moss? Känns inte det lite .. 2005?) But, shyssta tips & gatumode är alltid uppskattat.


Norge, norge

Viva la diva! Kicks har en norsk expedit (eller vad det heter), så HUR ska jag kunna fråga om hjälp?! Fattar inte ett enda ord norska. ;)

Väl inne på Kicks lyckades jag med följande:
- Förälska mig i Kanebos concealer, så lätt konsistens och bara underbar
- Lukta lite väl mycket på Miss Dior Cherie, så nu måste jag ha den
- Hitta ett nytt gloss som jag vill testa, clarins + deras mascara
- Inse att min frisyr inte är klädsam, blä

Sen en liten runda på Åhlens, Din Sko & kära h&m. Inga inköp, dock.


Tack så jättejättejättemycket till
shopaholiclight för den fina beskrivningen! Den var och är guld värd.

Tyra mail

Kikar just nu på Top Model. Gosh, dont enjoy it! Har tränat idag också, och insett att jag måste pumpa ännu mer muskler för att få några.

Well, det har varit lite torka på shoppingsidan nu ett bra tag. Kommer dock ändra det i helgen - blir lite shopping på föräldrarnas bekostnad.

Imorrn är det kärlekstema på skolan vilket innebär att jag tar ett tidigare tåg hem - nice. Kommer också testa kompisens lovely MUS skugga! Måste förgylla dessa tråkiga dagar. Idag fick våran lärare ett frispel - kind of wierd. Så det känns skönt att komma hem tidigt och kanske städa garderoben? Som jag har ojat mig för i ett halvår. '

Well.. Det här inlägget gav ju inte så mycket!

Chloé

 

Coola glasses or what?



Hon är ganska söt ändå. Kör sin egen stil rakt igenom.. Gillar hennes make och hår!



Yeap. Så lider alla hjärtans dag mot sitt slut och jag kan erkänna att den varit botten. Totaly! Man väntar sig lite blommor och tårta idag, ändå. Men desperate's börjar ju alldeles alldeles strax! Jippie för det. Så då goffar jag gelehjärtan (har faktiskt tränat idag) och dricker vatten. Och tänker på dig.




h&m for life







Jag tänker nog beställa lite grann ändå..

Alla hjärtans dag!

Ehu, fick kladdkaka på Åhléns idag, sen firade jag mig själv med en bit choklad. Lovely! Fast, det vore ännu mer lovely om ens kära kunde infinna sig här idag, men nope. Därför ska jag träna snart.. Bara blogga lite lite lite till.




  • Britneys nya doft luktar inte gott
  • Dove summer glow däremot är gudomlig!
  • Juicy tubes lär bli den nya flugan för mig i sommar
  • Fick ett test på Lancôme masken 'hydra intense' - just great today
  • Min nya måste doft är Gucci II som finns i en special variant nu, tre miniflaskor för 295;-

Våren är på intåg

Hoppas jag.. Hittade ännu en till shysst sko på halens! Voila. Metallic till solbränna är nice.

 


Jag glömde bort

Det är tredje gången jag måste skicka efter mitt lösenord nu. Kommer detta sluta med senilsnöre runt mina flashiga glasses? Oh lord.

Just nu sitter jag och äter pistagenötter, MUMS! Tokigt gott. Har varit på Åhléns idag och grovstädat alla sminkställ - pretty äckligt faktiskt! Hur folk smutsar ner och har sig. Testade tjusiga stövlar från Vagabond, vilket resulterade i att dom satt fast. Stenhårt. Do'h. Annars har Vagabond årets sötaste "ballerina"sko, i brunt fint mjuk skinn.. åååh. Plus Åhléns fina blommiga väska, det blir inköp nästa månad!



49927-8 

Look like a fool

Jag tror jag kör lite Ashley inspirerad look imorgon! Väst, tee & stuprör. Anyway, min ganska fotofattiga blogg kommer snart fyllas med kort! Eller ja, jag ska försöka hinna med. Men imorn kliver jag upp halv sex, så hinner jag inte slänga iväg något kort. Åh, jobbigt.



God natt!

Skor för en fattig

Idag skiner solen!
Halens upptäcktes igår av några bloggare, och mina favvoskor denna vår finns på halens. Kanske man tar och beställer ändå? Lite lurigt med skor ändå, hmm..


Fast i svart, dock.
Dom här i marint, skitsnygga! Ballerinas funkar ju alltid.. This var ganska söt.


torra läppar, hjälp!

I detta vinterland behöver mina läppar vård. Mitt kära rosebud strawberry uppfyller inte kraven riktigt. Kanska vanliga rosebud gör det? Har spanat in några alternativ, och carmex känns mest lockande just nu. Eller varför inte ett tjockt lager lovely vit niveakräm? Då kan jag matcha den där snubben från Paradise Hotel också.

Bloom Lip BalmEyeko Fat Balm
Bloom lip balm             &                                                      Eyeko fat balm
Too Faced Bunny Balm
Elizabeth Arden 8 hour cream     &    Too faced bunny balm

Det finns många alternativ ändå.. Jag vill liksom att det ska lukta gott, ge lite färg och samtidigt vara vårdande.

Vintage!

YEAH! Min farmor hade tre par stövlar till att bidra med, alla i stort sett oanvända. Hon hade samma modell i två färger; två svarta (varav ena paret var totalt oanvända) och ett par bruna. Jag norpade ett par svarta, bruna och ett par blåa. AH! Love it. Högt skaft och liten klack. Så tack, kära farmor! Finland verkar vara en skonation. Perrti Palmroth säger ju ganska mycket.

Helgen blir brutalt tråkig. Ur klädsynpunkt. Det snöar och jag ska tydligen vara i ett garage idag. Inget fashionstatement där inte, så himla kul. Nej tacka vet jag .. tjejmiddag! Fast det är uteslutet ändå, för två av fem är ovänner och det blir inte så himla cosy då.

i love birkin

Ashley sportar Birkin, i tveksamma byxor. Min absoluta drömväska! Så fab. Vissa drömmer om en häst, jag drömmer om en väska.

Fredag as in helg

Idag är det fredag och jag har nyss fixat mig. Ska snart (1725) ta tåget till älskpälsk. Blir en ganska casual friday, eftersom föregående helger varit hektiska. Dock kan det bli fest imorn, ska åtminstonde träffa A. Det blir en höjdare!



49927-7

Packa lätt ingår inte i mitt vokabulär. ;)
Det här är bara väskans skönhetsplock. (Mitt virkade överkast återkommer.. ständigt)

Vitt som snö

Vit är en shysst färg på det mesta - utom på läpparna. Varför envisas då alla möjliga märken med mer eller mindre vita gloss? Transparent och vitt - det är en viss skillnad. Eww.


Listad fredag

KLÄDER
1. vad använder du just nu för jacka? h&m och en kär röd vintage
2. vad använder du just nu för skor? vintage boots
3. favoritfärg på kläder? svart.. allt i stort sett
4. favoritmaterial på kläder? hatar mesh (eller sånt där "nät"-tyg ala 99)! that's just ugly
5. vilka kläder skulle du vilja ha just nu? en stunning sommarklänning!
6. favoritaffärer? h&m, second hand är shysst också
7. favoritmärke? blandar mer än gärna.

GREJER
vad har du för:
2. plånbok?
en rosa. skitful, faktiskt
3. smycken? nytt från h&m blandat med vintage blandat med familjeklenoder
4. solglasögon? indiska
5. nagellack? mavala
6. mp3? kendo! :D respekt
7. mobil? nokia ... också fyra siffror som slutar med i.

BLANDAT
1. var har du i din:
a) jackficka just nu? skåpnycklar, hemnyckel, mobil, lypsyl och en penna (?)
b) handväska eller liknande just nu? rosebud, matteshit, plåster, piller, nagelfil, tändare, plånbok, läppglans och annat livsviktigt.
2. vad är du beroende av? skratt!
3. vilken sorts lipsyl använder du? rosebud, lypsyl i tub och försvarets
4. vad tror du på? mig själv
5. vad köpte du senast? make up svampar
6. har du nåt husdjur? nej tack!
7. vad bor du i? villa - enplans

Klagomål

Just nu verkar "dagens look" vara i hetluften, och det klagas mycket på den. Well, enligt mig finns inget roligare än dagens, och det är verkligen inspirerande! Så kallat gatumode ger mig mer än Elle och catwalken. Så alla ni kära utövare av dagens, lägg inte ner för bövelen! Klagomål uppstår alltid - eller ja rent ut sagt elakheter. Tycker det är rent ut sagt fånigt att hålla på så. Kalla det ytligt, patetiskt, omoget, barnsligt.. whatever! Jag diggar det lika mycket nu som förut. Och kommer förmodligen digga det ännu mer när våren och dess mode börjar inta alla bloggar.. Yummie!


Åh. Svenska folket, är avundsjukan inbyggd på halva befolkningen?


Dove summer glow

Attans, jag missade att armveck gärna drar åt sig extra mycket färg.. Så jag har lite mörkare färg i just armvecket. Heh. Men annars funkar Dove Summer Glow superbt. BUS känns lite läskigt annars, men den här ger jämnt (förutom armvecket då) fördelad färg och skimmer!

Dessutom billig.

Doft

Gah! Jag kikade runt på Kicks idag, vilket iofs var en upplevelse. Men nu har jag upptäckt att Miss Dior Chérie luktar gott som jag kommer ihåg. 660;- och snart alla hjärtans dag - praktiskt! ;) Haha, skämt å sido det är den enda lukten från Dior som jag kan med. De andra är så tunga och sötsliskiga så jag får huvudvärk. Jag är lite kräsen med lukt, lite lätt överkänslig. Jag kommer ihåg åren då det var Samba-feber med lätta rysningar.. Blä, rent ut sagt vad den lukter sätter spår i huvudet!

De parfymer jag faktiskt tål är alltid givna favoriter; D&G Light Blue, Moschino Cheap and Chic I Love love, Miss Dior Chérie, Anna Sui Secret Wish, Naomi Campbell Paradise Passion, Escada Magnetism, fuck her, Gucci Rush, Gucci II, Ralph Lauren Ralph och finally den nya hitten Euphoria Calvin Klein. 

Vilka är dina favoriter? ;)   


Tradera, helg & drömskor

Till helgen ska jag fynda hos min kära lovely farmor. Hon har lite grann kvar i skattkistan :) Thanks god for her - hon är den enda i släkten med hyffsad skosmak och i min storlek. Yey! Hennes väskor är dock i en helt annan liga, den bästa. Wey!


To be honest with u guys - mina drömskor ála vår 06 finns just nu på Din sko. Dock inte på hemsidan. Fina bruna flats med flätade detaljer.. Whaaa! 280 pix! Det snyggaste jag sett i flats-väg sen ifjol sommar. Jag är kär. Vårskor ska inte komma redan! Inte förräns jag har pengar.


Röda stövlar letas febrilt.. Fanns förut många fina på Tradera. Men strlk 36 - 38 verkar vara the shit. Problemas, synd för dom priserna!
Sjal för kalla vårvindar, me like babuschka. Woho! Min size.


Vintage fynd

Jisses! Mina två absolut bästa vintagefynd presenteras här;


Vintage flätat clutch - helt adorable


Finaste stövlarna av det finska märket Askel (?). Söta broderier i skinnet och tokfina.

Läder fyndar man bäst vintage. Så är det, både slitning och pris är mycket bättre än nytt då.

En trist dag..

49927-449927-3

Kan det tänkas att det blir bättre med dessa hjälpmedel. Mina absoluta önskningar till den 14'e ;)

Obligationer

Sådärja, har hittat ruskigt mycket snygga adorable vårcravings. Blä. Snyggaste stövlarna står vagabond för, 995 pix på Åhléns, dock utan rabatt :p Sen finns vårens blommigaste väska där också, liksom en hel del annat smaskens.

Funderingar kring vårens mejk råder dock, vad gäller?! Nytt gloss, ny(a) skugga/or & blusher, vet jag att jag kommer inhandla.. Men mer då?

En helg framöver blir det lite smygshopping, lite sånt där tråååkigt fast nödvändigt. Yeap.

Less is more!

När började du sminka dig? En kort period i sexan, och sen på allvar i sjuan igen.
Vilken var din första riktiga sminkprodukt? I guess någon ögonskugga.. alt. mascara
Och din första parfym? Date, of course.
Vilken var din största skönhetsmiss som tonåring? Kajalperioden, eller perioden då ögonbrynen skulle vara tunna, tunna. Mindre smickrande.
Beskriv din sminkstil idag: Mkt mascara följt av concealer följt av lipgloss.
Dina favoritsminkmärken: Lancôme, Dior har roliga färger.. Maybelline & L'oréal är inte så tokiga heller.
Hur lång tid tar det för dig att sminka dig till vardags? Max 10 min.
Du ska ut på stan och får bara välja två produkter att sminka dig med. Vilka blir det?
Mascara och concealer.
Vilken skönhetsprodukt köpte du senast? Jag köpte nog en ny mascara då. Eller ett nytt gloss ;)
Den dyraste produkten du någonsin köpt: Diorshow
Ditt bästa budgettips: Försvarets och lumenes primer
Ditt sämsta sminkköp: Allt i fel färger, såsom ögonskuggor, gloss, kajaler.. uuuuw.
Och den bästa produkten som finns: Har inte funnit den.
När var senaste gången du vaknade på morgonen med sminket kvar? För ett bra tag sedan.. Är noga med det hur trött/full jag än är.
Hur många läpprodukter (läppstift/läppglans) äger du på ett ungefär? Cirka 15?
Din önskeprodukt: En bra concealer toppat med en foundation som ger en smashing hud.

Egoboosting

Eh, blev lite shopping idag ialf. Dove's nya summer glow, i hopp om lite finare nyans på huden, diadem från h&m, armband från indiska och ett adorable litet kubgloss från body shop. (Halva reapriset! 27 ynka kr)
Well, till och med den här shoppingen satta djupa spår så nu blir det till att snåla. Damn.

49927-2

Miu Miu

Miu Miu
Give me this bag! It's adorable.


Första inlägget

Välkommen till min nya blogg!